JellyPages.com


Pengikut Laman Sis Nurul

Saturday, 22 June 2013

Gaga ku sayang, kini dalam kenangan

Assalamualaikum dan selamat awl pg.. Sahabat2 smua mst bnyk yg dh tdur kn.. Mklumlah skrg dh jam 3 pg.. Bgi yg dh tdur tu, slmt mlm suma n smoga mimpi indah.. N bg yg msih bgn tu, tmsok nurul skrg nie, jgn tdur lewat tau.. xbaik utk kshatan sbnanya..

Hurm.. Entri kali nie, nurul cuma nk kongsi ksedihan nurul je.. Kucing Nurul bru je mninggal dunia 2malam yg lalu iaitu jam 9 lebih malam 20 Jun 2013.. Pada ketika nie, nurul msih lg berada d Mukah.. Nurul dpt pnggilan drpd mak dr bntulu bgtau yg kucing ktorg mninggal dunia..


Photo: Knyg dh mkn twk.. hehe..


Gmbr kt atas nie adalah gmbr kucing kesayangan family ktorg tu.. Actually, suma kucing ktorg, ktorg syg.. Stakat nie, ada 18 ekor kucing peliharaan ktorg.. Tp Nurul nk cita ckit ttg kucing nie..Nama kucing ktorang nie, Siga.. Nurul yg bg nama nie sbb bulu dia ada tiga warna.. N kbetulan nama kucing ksygn mak masa dia muda2 dulu pun siga gak.. Tp family ktorg salu pggil dia nie Gaga..

Gaga nie mrupakan satu2 nye ank pninggalan Putih, kucing ksygn mak Nurul.. Putih dh mninggal dunia tahun lpas sbb sakit.. N adk bradik gaga pun dh mnggal dunia juga xlama lpas diorg lahir.. Mulanya, ktorg ingt gaga nie xkn hdup lama sbb masa dia lahir, badan dia pling kcil n kurus.. N mata gaga xboleh buka bbulan2.. Mata dia dipenuhi dgn selaput putih.. Boleh dkatakn pd waktu tu, gaga nie buta.. ktorg akn lapkn mata gaga setiap hari sbb mata dia sntiasa ttutup je.. So, kna lapkan supaya mata dia boleh tbuka walaupun dia xboleh nmpk spnuhnya..

Alhamdulillah... Lama kelamaan, mata gaga pulih.. Selaput mata yg pnuh mnutup mata dia dh xda.. Tp mata gaga unik.. sblh mata gaga bwarna putih kbiruaan, n sblh lg warna kuning.. Mgkin akibat selaput mata yang menutupi mata gaga sblm tu.. 

Gaga nie kucing yang nakal.. Dia nie kucing betina.. Suara dia pling kuat antara kucing2 lain.. N gaga nie suka mnari.. Perangai gaga nie cukup comel.. Kalau dia dlepaskan dr sngkar, dia akn blari2 dlm rumah dan amat sukar utk tgkap dia blik msok ke dalam sgkar.. Gaga nie juga kucing yang manja sangat.. Dia nie tkut klau mndgr bunyi guruh.. Dia xkn dpt tdur wpun kucing2 lain suma dh tdur.. So, akhirnya gaga akn dlepaskn kluar dr sgkar dn akan tdur dgn mak Nurul.. 



Cuba perhatikan gambar gaga nie.. hehe.. comel kn dia.. 
Dia tdur dlm keadaan kpala dia berada dlm bekas makanan tu..


Mggu yg lalu, gaga mula sakit.. Mak Nurul ckp, gaga xnk mkn.. Mak bawa gaga pergi klinik.. Doktor ckp, gaga skit dlm mulut.. Nurul pun xpsti sgt.. Mgkin ulser kot.. Doktor bg gaga ubat.. Stiap hari mak akn suapkan ubat tu kt gaga.. Tp usia gaga bsama ktorg xlama.. Allah lebih sygkn gaga.. Adik Nurul xbgnjak drpd sgkar gaga waktu dia skit.. n adik Nurul mnyaksikan btapa seksanya gaga mnarik nafas dia yg trakhir sblm dia mnggal dunia.. Ksian sgt.. Nurul rasa tkilan sgt ats kepergian gaga.. Mak yg pling sdih.. ksian mak.. Gaga, ktorang rndu sgt kt gaga.. smoga roh gaga tnteram kt alam sana.. Gaga, ktorg syg gaga.. 

Nurul rasa smpai stakat nie je entri nurul kali nie.. Cuma Nurul nk bgtau satu bnda nie.. Hurm.. Kmatian kucing peliharaan nie lbih mnyedihkan drpd dtgglkn kekasih.. Sbb kucing nie, xda bnda pun yg boleh buat kta bnci kt dia n xda pkara yg boleh buat kta snang utk lupakn dia.. Lbih2 lg klau kucing tu kta jga dr kcik, bg mkn mnum, mndi n jga dia smpai akhir hayat dia.. Okla, salam akhir dr Nurul untuk kli nie, selamat beradu dan assalamualaikum.. 

5 komen budak comel:

Abe Kie said...

Salam. Baguslah Nurul suka bela kucing. Sesetengah org tu suka buang kucing di merata2 tempat. Kesian kan?

kacang buncis said...

salam..sue pown suka kucing jugak syg sgt2...hehe btwy sue dah follow blog awak,singgah2 la blog tgk entri baru from http://kacangsebuncis.blogspot.com

Laman Sis Nurul said...

wasalam..
abe kie: ha'ah.. ksian sgt kt kucing2 yg kna buang or kna dera dgn tuan mereka tu..
sue: In sha Allah.. nnt nurul singgah ye.. tq.. :)

NurainSuperr said...

kucing ain dulu nama tompok, sebelah mata warna biru , and sebelah warna kuning . rindu tompok >.<

Laman Sis Nurul said...

@NurainSuperr dia dh mninggal gak ke ain?