JellyPages.com


Pengikut Laman Sis Nurul

Monday, 8 April 2013

Ulang Tahun Kelahiran Saya yang Ke 21

Assalamualaikum kepada rakan-rakan semua.. Apa khbr rakan-rakan hari ini? Xtidur lg ke? Alhamdulillah kerana kita semua masih lagi diberi peluang dan kesempatan untuk bernafas di muka Bumi ini untuk beribadah kepada-Nya..

Hari ini merupakan 8 April 2013.. So, hari ini genaplah usia Nurul yang ke-21 tahun.. Alhamdulillah.. Nurul panjatkan kesyukuran kpd Allah s.w.t kerana Nurul masih dipanjangkan usia sehingga ke saat ini.. Pada hari ini jugalah Nurul telah meninggalkan zaman remaja Nurul dan mulai saat ini juga Nurul telah menjadi seorang yang dewasa.. Harapan Nurul adalah untuk menjadi seorang muslimah yang taat kepada perintah Allah s.w.t, menjadi salah seorang ahli syurga, menjadi seorang anak yang solehah, bakal menjadi seorang isteri yang taat kpd suami dan bakal menjadi seorang ibu yang mithali..


Last sekali, Nurul nak kalungkan ucapan terima kasih ini kpd kedua-dua Ibu Bapa Nurul iaitu Yussof b Arbi dan Norliza bt Abdul Rani.. Tanpa kedua-dua ibu bapa Nurul yang Nurul sayangi ini, tidaklah lahir Nurul ke dunia ini dan tidaklah ada tulisan Nurul ni blog ini pada ketika ini.. Nurul juga nk ucapkan terima kasih kepada adik-adik Nurul iaitu, Fiza, Iqah n Yasmin kerana sentiasa bersama-sama dengan Kak Won diorang yang terlalu manja nie.. Xlupa juga kepada ckgu-ckgu Nurul dr Tadika Nurseri Al-Aziz, SK Agama (MIS) Bintulu, SMK Bintulu, MRSM Kuching dan pensyarah-pensyarah Nurul di Politeknik Mukah Sarawak.. Tnpa kalian, mgkin Nurul xtau membaca dan mengira pada saat ini.. Dan yang terakhir sekali adalah sahabat-sahabat Nurul yang sentiasa memberi sokongan dan dorongan kepada Nurul hingga ke saat ini.. Nurul sayang korang semua sangat-sangat.. Semuanya amat bermakna bagi Nurul dan korang semua adalah pelengkap hidup Nurul.. Terima kasih sangat-sangat kepada semua.. ^_^




Ni lah Nurul pd usia 1tahun lebih..


Ni gambar Nurul pada usia 8tahun dan 16 tahun.. 


Ni pula semasa Nurul tingkatan 5..


Ni adalah Nurul sekarang..



Inilah kedua-dua ibu bapa Nurul.. 



Dan ini pula adalah ahli keluarga Nurul.. Nurul sayang semuanya.. <3





Saturday, 6 April 2013

FiNaL SeMeSTeR.. (HaMPiR TaMaT)

Assalamualaikum rakan-rakan semua.. Apa khbr hari nie? Nurul nak ucapkan selamat berhujung minggu kepada semua.. Kepada rakan-rakan Nurul yang bakal menduduki peperiksaan akhir dlm masa 2minggu lagi, selamat megulangkaji.. Hehe.. Tak sangka kn masa berlalu cepat sangat.. Xkurang dr sebulan je lagi Nurul berada di Politeknik Mukah nie.. Rasa mcm baru je msok sem 1.. Pejam celik, dh hmpir 3 tahun kt sini.. Sejujurnya, mmg berat sangat rasanya nk tgglkn PMU nie.. Kt sini lah Nurul menghabiskan masa dengan rakan-rakan Nurul yang Nurul sayang.. Menimba ilmu tentang Kejuruteraan Awam.. Wpun pd asalnya Nurul terpaksa dan rela mengambil jurusan ni tp Nurul xsgka habis juga Nurul akhirnya.. Hurm.. Sedihnya bila dh nk bpisah dgn rakan-rakan Nurul kt sini.. Suka dan duka dikongsi bersama2.. Nurul redha dgn ppisahan yg bakal berlaku.. Sesungguhnya setiap pertemuan itu pasti akan ada ppisahan.. tp Nurul doakan akan ada lagi pertemuan antara kita di masa akan datang.. Syg sahabat-sahabat Nurul semuanya.. Nurul pasti akan merindukan korang semua..



















Apa-apa pun, goodluck kepada rakan-rakan semua untuk peperiksaan akhir yang bakal menjelang.. Nurul ada 7paper final exam sem nie.. doakan Nurul and rakan-rakan Nurul untuk lulus dengan cemerlang ye.. Sekian je dr Nurul.. Assalamualaikum dan salam ukhuwah.. ^_^

Ni Jadual Peperiksaan Akhir Nurul.
^_^

Friday, 5 April 2013

CeNPro 2013..

Assalamualaikum dan salam perjuangan rakan-rakan Nurul semuanya.. Apa khbr rakan-rakan semua hari ini? Harap-harap semuanya sihat dan ceria selalu.. Hari ini Nurul nk kongsikan kegembiraan dan kelegaan Nurul dengan rakan-rakan semua.. ^_^

Semalam iaitu 4 April 2013, Jabatan Kejuruteraan Awam telah menganjurkan Hari Cenpro di mana pada hari tersebut, semua pelajar semester 6 telah mempamerkan dan mempertandingkan projek akhir yang telah dibuat selama 1 tahun.. Projek tersebut telah dinilai oleh 3 orang panel luar iaitu terdiri daripada Engineer-engineer daripada industri dan 3 orang panel adalah terdiri daripada pensyarah-pensyarah Jabatan Kejuruteraan Awam..


Pada 6 bulan yang pertama, iaitu pada semester 5, kami telah menyiapkan kertas cadangan iaitu proposal untuk projek kami. Dan pada semester 6 pula, kami menyiapkan projek kami tersebut sehingga selesai. Projek akhir ini adalah sebagai syarat untuk memenuhi kelayakan mendapat pengikitirafan diploma di Politeknik Mukah, Sarawak. Kumpulan Nurul terdiri daripada 5 orang dan kami telah merekacipta satu rekabentuk baru untuk hoarding iaitu lebih dikenali sebagai site fencing. Kami menamakan projek kami ini sebagai S-Hoarding iaitu Simply Hoarding.


Di atas dan di bawah ini adalah prototype S-Hoarding yang telah kami buat.



Di atas adalah ahli kumpulan Nurul.
Dari kiri: Nurul Hidayah, Sherry Thimai, Dayang Zuraini, Allan Law Wee Wee dan Nelson Nawin




Di atas adalah booth kumpulan kami pada hari tersebut.


Di atas adalah gambar kami bersama penyelia projek kami.


Di atas adalah gambar semasa proses penilaian berlangsung.

Alhamdulillah, kumpulan Nurul berjaya mendapat no 2 drpd 19 buah kumpulan yang mengikuti pertandingan projek akhir ini. Tahniah kepada ahli kumpulan Nurul atas usaha dan komitmen yang telah diberikan sepanjang menyiapkan projek ini. Tahniah juga kepada Allan Law Wee Wee kerana telah dipilih menjadi pembentang terbaik untuk Cenpro 2013. Ucapan tahniah dan jutaan terima kasih juga kepada penyelia projek kami iaitu Encik Muhammad Lutfi atas kepercayaan dan pertolongan yang telah diberikan kepada kami sepanjang kami menyiapkan projek kami ini.. Terima kasih juga kepada para pensyarah dan rakan-rakan seperjuangan yang telah memberikan pertolongan dan sokongan secara langsung atau tidak langsung kepada ahli kumpulan kami.. Terakhir sekali, tahniah juga kepada pemenang tempat pertama dan ketiga serta tahniah kepada semua pelajar semester akhir kerana telah berjaya menyiapkan projek akhir masing-masing dengan jayanya.. Alhamdulillah..


Rasanya itu sahaja daripada Nurul.. Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi membaca entri Nurul kali ini.. Salam Jumaat dari Nurul.. Assalamualaikum dan salam sejahtera.. :)