HEADER

HEADER

Monday 29 December 2014

Bahana Banjir

Assalamualaikum sahabat2 semua.. Selamat malam semuanya.. Pasti pada ketika ini, ramai yang telah lena dibuai mimpi.. Namun begitu, ramai jugak saudara2 kita yang masih berjaga dan dalam kerisauan mengenang bencana banjir yang telah melanda negeri mereka.. Wahai sahabat2 semua, marilah kita bersama2 mendoakan agar bencana ini berakhir.. Semoga keadaan beransur pulih seperti sedia kala.. Pasti ramai yang merindukan keceriaan, senyum manis dan gelak tawa penduduk2 di pantai timur pada ketika ini.. Begitu juga dengan beberapa lagi negeri lain yang sedang ditimpa bencana banjir pada ketika ini..

Wahai sahabat2 semua, marilah kita sama2 menjadi saudara2 yang perihatin yang menyumbangkan bantuan dan juga derma kepada mangsa2 banjir ni.. Pasti di negeri2 anda ada menyediakan perkhidmatan untuk menghantar bantuan kpd mangsa2 banjir ni.. Dengan kesempatan itu, sahabat2 boleh la turut menderma pakaian2 yang msih elok, bekalan makanan, ubat-ubatan dan sebagainya untuk membantu mangsa2 banjir.. Walaupun dengan sedikit bantuan yang diberikan, namun percayalah bantuan yg dihulurkan amat bermakna kpd mangsa2.. in shaa Allah..

Oklah, itu saja coretan ringkas Nurul pada malam ni.. Semoga Allah mengurangkan penderitaan yang dialami oleh mangsa2 banjir.. Aamiin.. Sekian.. Assalamualaikum..

No comments:

Kehilangan

Kehilangan, Apakah itu kehilangan? Kehilangan itu ditangisi, Kehilangan itu diratapi,  Perginya yang tidak dapat dicari,  Perginy...