HEADER

HEADER

Sunday 30 June 2013

Alhamdulillah, Ya Allah..



Assalamualaikum w.b.t. dan selamat pagi kepada sahabat2.. Alhamdulillah d hari ini, kita masih lg dbangunkan drpd tidur.. Alhamdulillah roh kta msih lg kmbali smula ke dalam jasad kta stelah dimatikan seketika di malam hari..

Sahabat, Nurul telah bermimpi pada malam tdi.. Bangunnya Nurul drpd lena yg panjang, Nurul bermain dgn teka teki.. Apakah yang dimaksudkan dgn mimpi Nurul itu.. Sahabat, sesungguhnya, Nurul insaf dgn smua klemahan dan kkurangan yg ada pd diri Nurul ini..

Nurul berada dalam situasi yang menyedihkan.. Di kala itu, Nurul bsama dgn dua orang lagi sahabat Nurul ingin mlintas jalan.. Nurul pun tidak dpt mengingati siapa sahabat2 Nurul yg berada di dalam mimpi Nurul itu.. Sebelum melintas, ada seorang hamba Allah telah berkata kpd Nurul di dalam mimpi tersebut.. "Sesiapa yang kurang ilmu agamanya, maka akn sesatlah dia, dan tidak akan selamat hidupnya..." ttp Nurul tidak mengendahkan dia kerana Nurul tidak mengenalinya dan wajahnya juga Nurul tidak dpt lihat dgn jelas..

Setelah itu, Nurul pun melintas bersama sahabat2 Nurul.. Tba2 pada ketika itu ada dua kumpulan hitam dan putih dtg.. kumpulan hitam telah menarik seorang sahabat Nurul pergi dan pada ketika itu, Nurul pun hampir tertarik sama.. Nurul cuba melepaskan diri dan cuba berlari ke arah kumpulan putih yg telah membawa seorang lagi sahabat Nurul, ttp tlalu sukar utk Nurul melepaskan diri.. Setelah kuat Nurul mencuba utk menggapai tangan sahabat Nurul itu, barulah Nurul dpt pergi kpd kumpulan putih tersebut.. Kmudian Nurul telah dibawa ke tepi jln dan setelah itu, Nurul mlihat, sahabat Nurul yang dibawa kumpulan hitam td telah dlanggar oleh sebuah kereta.. Nurul brasa sungguh sedih pd ketika itu dan dalam masa yang sama Nurul bsyukur kerana telah selamat dalam mimpi tersebut.. Dan setelah itu, Nurul pun tbangun drpd lena Nurul..

Sahabat semua, sewaktu Nurul terbangun drpd tdur Nurul, Nurul msih lg terkesima dan termanggu.. Apakah petunjuk di sebalik mimpi Nurul itu? Walaupun org kata, mimpi itu adalah mainan tidur, ttp mimpi itu juga satu petunjuk.. Sahabat2, Nurul sedar akan diri Nurul yang masih lagi kurang ilmu agama dan gaya hidup Nurul yang masih lg samar2.. Tp In sha Allah, Nurul pun msih blajar dan masih lagi mncuba utk mmperbaiki diri Nurul ini.. Kali ini, Nurul ingin mengajak sahabat2 semua utk sama2 kita mncari lagi dan mempelajari serta memperbaiki segala kkurangan dan kelemahan diri ini.. Dalam kita mcari ilmu dunia, dalam itu juga kta mencari bekalan di akhirat.. Smoga kta semua diberi cahaya petunjuk dan masih berada dlm laluan yg betul.. In sha Allah.. Salam sayang drpd Nurul buat semua sahabat.. Assalamualaikum..

No comments:

Kehilangan

Kehilangan, Apakah itu kehilangan? Kehilangan itu ditangisi, Kehilangan itu diratapi,  Perginya yang tidak dapat dicari,  Perginy...