HEADER

HEADER

Saturday 25 May 2013

Jika Dia Bukan Jodohku...

"Jika dia bukan jodohku, Ya ALLAH... pudarkanlah keindahan wajahnya dari pandanganku, aku tak ingin mencintai orang yang salah, sungguh, walaupun melupakannya sangat menyakitkan, aku berusaha untuk sanggup, gugurkanlah satu-persatu dengan perlahan semua kenangan yang sentiasa melekat erat dalam ingatanku, kerana jika semuanya terhapus dalam waktu sekejap, aku takut itu akan menyeksa diriku sendiri"..


"Jika dia bukan jodohku, Ya ALLAH... bantulah aku untuk mencabut perasaan yang luar biasa ini dari hatiku, aku akan merasa bersalah dan mengutuk diri ku sendiri jika dia yang kini bersemayam anggun di hatiku bukanlah qawwamku, aku sedar itu tidaklah mudah kerana akarnya terlanjur membumi di hatiku"..


"Jika dia bukan jodohku, Ya ALLAH... aku mohon, jangan hadirkan wajahnya lagi dalam mimpi-mimpi malamku, kerana itu hanya membuatku semakin merindu dan berharap"..

"Jika dia bukan jodohku, Ya ALLAH... jauhkanlah, sejauh yang aku harapkan untuk menjadikan namanya terdengar biasa saja di pendengaranku, kerana sungguh, atas perasaan ini aku tak mampu tenang bila mendengar namanya"..


"Jika dia bukan jodohku, Ya ALLAH... jauhkanlah,sejauh yang aku harapkan untuk menjadikan wajahnya terlihat biasa saja pada pandanganku, kerana sungguh atas perasaan ini hatiku bergetar kencang bila memandang wajahnya"..

Amin Ya Rabbal-Alamin.

Aku Sang Pemerhati...

Aku mengintai keindahan bintang di langit.. Aku berusaha menggapainya.. Namun tatkala aku hampir mencapainya, tiba2 cahayanya semakin malap.. Dan akhirnya bintang yang ingin ku capai, menghilang.. Puasku mencari, tapi bintang itu terus menyepi..


Aku mengamati tujuh warna pelangi.. Aku terus menyukai kerana indahnya warna sang pelangi.. Aku terus menjadi sang pemerhati, kerna bimbang ianya kn pergi.. namun bila munculnya sang mentari, sang pelangi tiada lagi..

Dan akhirnya, aku sendiri lagi.. Menanti sang bintang hati muncul di malam hari.. Mendamba sang pelangi muncul lagi.. Biarla aku menanti dan terus menanti.. Kerna aku pasti, sang bintang hanya bersembunyi pada siang hari dan pasti akan menyinar lagi di malam hari.. Dan sang pelangi pasti menceriakan langit lagi, ianya hanya bersembunyi kerna terangnya cahaya sang mentari.. Bila hujan turun lagi, sang pelangi akan mncul kembali..

♡♥♡♥♡♥♡

Kehilangan

Kehilangan, Apakah itu kehilangan? Kehilangan itu ditangisi, Kehilangan itu diratapi,  Perginya yang tidak dapat dicari,  Perginy...